TRAVEL: London

By pavlinajavurkova - 4:01 odp.

Když koukám, kdy naposledy jsem publikovala příspěvek, docela se stydím. Bohužel ale můj začátek roku je pro mě psychicky náročný: stěhování, škola, rodina, neustálé lítání pro veterině. Takže se omlouvám, ale nešlo jinak. Leden jsem si alespoň zpestřila cestou do Londýna, a tento výlet bych vám chtěla přiblížit a tím vás třeba v něčem inspirovat.

Do Londýna jsme jeli na necelé 4 dny. Jelo nás celkem osm, takže hledání ubytování za dobré peníze, v centru a pro tolik lidí bylo celkem náročné. Nakonec jsme vybrali na stránce Expedia hostel Generator se kterým jsme byli velmi spokojeni. Prioritní byla u mě čistota, bílé povlečení a wi-fi. Vše bylo na jedničku. Zabookované jsme měli dva čtyřlůžkové pokoje.

Do Londýna jsme letěli se společnosti Ryanair, kde mě zpáteční letenka vyšla na cca tisícovku. Přiletěli jsme na Londýn Stansted, který je od centra Londýna asi 100km, takže je nutné si zajistit autobus do centra. My jsme měli zarezervovaný minibus od Easyjet. Musím podotknout, že se platí rovnou při rezervaci, takže pokud vám ujede, jízdenka propadá. Něco podobného se stalo nám. U busu musíte být max 5 minut předem, ale jelikož jsme nevychytali čas, přišli jsme asi 3 minuty před odjezdem, prodal řidič jízdenky někomu jinému na místě, takže jsme museli přemlouvat následující EasyJet, aby nás vzal. Nakonec to dobře dopadlo, jen pozor, půl hodiny od odletu nestačí ;)

Do Londýna jsme přijeli kolem poledne, takže jsme šli zařizovat bydlení, které bylo hned v centru nedaleko známé Oxford street a Britského muzea, takže byla výhoda v tom, že jsme nemuseli jezdit tak často metrem nebo autobusem. O to víc jsme ale nachodili kilometrů.

První den jsme si dali první okruh: Oxford street, Westminster, Buckinghamský palác, Covent garden a zdálky jsme viděli i London Eye.
Druhý den jsme navštívili Camden town a známý pomník Amy Winehouse v její životní velikosti, dále National History museum, ze kterého jsem byla nadšená, protože mě už od malička zajímají přírodní katastrofy a vesmír. Vyzkoušeli jsme si na vlastní kůži i zemětřesení. Odtud jsme prošli Hyde parkem, kde jsme nakrmili veverky, a přez West end, kde mě vyzpovídala kamera (:D)a potom opět na Oxford street, kde jsem si nakoupila nějaké to oblečení a boty.
Třetí den jsme už v 10 hodin museli opustit ubytování a jelikož nám následující den v sedm ráno odlétalo letadlo, nebyly jsme si jistí, zda bychom ho stihli, takže jsme nocovali na Stanstedském letišti, což bylo náročné, ale ve více lidech zábavné. Předtím jsme navštívili Britské museum, zas Oxford street, China town, Trafalgar square, Houses of Parlament (Big ben), také jsme prošli kolem London Eye a přešli Tower bridge.

Shopping
Kvůli nákupům do Londýna jezdí snad všichni. Pokud mátě volný celý den a pevné nervy, doporučuji Oxford street. Najdete tam například: American Apparel, Primark, Urban outfiters, HM, Zaru, Mango, Office shoes, Aldo, Forever 21, River Island, New Look nebo Topshop. Oblečení vyjde levněji a to hlavně ve známém Primarku. Bohužel jsme ale nevychytali libru (37,-Kč), jelikož česká koruna velmi klesla, takže mi přišlo něco dražší než v ČR, ale i tak jsem něco pořídila :) Nakupovat se dá i ve vintage obchodech, kde najdete jedinečné a často i značkové kousky. Několik takových shopů najdete v Camden Town, kde jsem si nakonec nic nekoupila, ale několik kousků se mi líbilo.

Food
Snad na každém rohu v centru Londýna nejdete Pret-a-manger. Tam jsme také často obědvali, protože tam mají i teplé polévky. Jinak jsme nakupovali jídlo v Tescu, kde jsem ve velkém kupovala minikarotky a octové brambůrky (!!!). Dá se také jíst v místních restauracích, Mc Donald, KFC nebo také v China town, kde zaplatíte částku (v přepočtu kolem 500,-) a můžete jíst co chcete. Je to velmi podobné jako u nás Running sushi, jen mi čistota přišla v horším stavu a jídlo nebylo tak dobré. Spíš se nedalo jíst..

Transport for London
Cestovat centrem Londýna můžete například metrem, open-top-busem, taxi nebo pěšky. Cena metra je v porovnání s Prahou velmi přemrštěná - 4,5 liber na jednu osobu. Jízdenka je sice celodenní, ale nesmíte vystoupit z oblasti metra, takže úplně k ničemu :))

Zrcadlovku jsem s sebou nebrala, takže jsem fotila jen iphonem, ale i tak se některé fotky povedly :)
Doufám, že se článek líbil a třeba jsem vás i něčím inspirovala :) třeba výletem na nákupy do Londýna a budu ráda, když mi do komentů napíšete zda jste někdy navštívili Londýn a jak jste nakoupili :)

Find me on:
INSTAGRAM / FACEBOOK / TWITTER / SHOP

• Share:

You Might Also Like

17 reakcí na příspěvek

1. Super článok a krásne fotky! :)

OdpovědětVymazat
  2. Ja byla v Londyne v listopadu a uplne nejvic jsem byla nadsena z Borough markets,coz bych prirovnala k nasim farmarskym trhum o rozloze nekolika fotbalovych hrist,kde jsme mohli i cokoliv ochutnat.A uzasny byl take nocni vyhled z London eye.

Travel notes

Odpovědi
    1. Také jsem chtěla jít na London eye, ale ta cena je dost přemrštěná :) snad jindy ))

Vymazat
  3. Krásne fotky! :) Ja sa do Londýna chystám už nejakú dobu, ale ešte sa mi to nejako nepodarilo :/
    Fashion Passion by Erika

OdpovědětVymazat
  4. s kamarádkou letos plánujeme výlet do Londýna hlavně za nákupy, ale libra aktuálně moc výhodná není, tak ještě počkáme a uvidíme, jak se to bude vyvíjet. ono to tak stojí za to i bez těch nákupů! :)

Odpovědi
    1. Vyplatí se počkat :) my už jsme měli letenky koupené už od začátku listopadu, ale nakoupit libry dopředu nás nenapadlo :((

Vymazat
  5. Moc hezký fotky a vypadá to, že sis to fakt užila, já pojedu do Anglie v květnu a nemůžu se dočkat!! :)
    Young, wild and free

OdpovědětVymazat
  6. Koukám ze jste měli podobně cíle cesty jako my když jsme do Londýna jeli před Vánocemi na trhy. V Londýně jsem před tím byla již mnohokrát ale poprvé jsem zavítala třeba to camdem marketu.. Jinak všechno ostatní jako museum a london eye byla pro nás taková krásná neokoukana klasika a hlavně o Vánocích to bylo krásné a bylo na co koukat a hlavně večer po setmění :-) článku o Londýně mám taky hodně na blogu a i fotografii .... A co jsis koupila na tom camdem Marketu ? Jinak jak píšeš o pret a manager kafi tak tam jsme chodili každé ráno protože jsme to měli hned vedle hotelu ! Tak krásné cestování přeji

Odpovědi
    1. V Camdenu jsem si nakonec nekoupila nic. Koukala jsem po Martenskách ve vintage shopu, ale v přepočtu vyšly na skoro stejné peníze jako nové, takže jsem je tam s těžkým srdcem nechala :) Jinak mě tam zaujaly i pravé kusy kůže (ze kterých by se daly ušít kabelky), ale nevím jak bych je převážela :))

Vymazat
  7. nechapem ludi, ktori si myslia, ze ked idu do zahranicia (asi kdekolvek), tak je tam vsetko lacnejsie ako doma. a teda nechapem, preco Pavlina na zaciatku svojho clanku pise, ze ako je tam vsetko lacnejsie a neskor pise, ze si zase az tak vela veci nekupila, lebo to vychadza rovnako alebo drahsie. Londyn je jedno z najdrahsiem miest na svete a tomu su prisposobene aj ceny.
    a ked uz raz idem na dovolenku, tak predsa pocitam s tym, ze tam miniem peniaze. toto mi pride ako taky komunisticky prezitok, ze ist na dovolenku a zit tam hadam iba z toho, co som si z domu doniesol.
    nezarabam miliony, ale ked idem na dovolenku, proste nepozeram na to, ze kolko co stoji. som predsa na dovolenke, uzivam si krajinu so vsetkym, co k tomu patri.

Londyn je krasny, uzila som si ho x-krat, naozaj odporucam. a ak tam niekto cestuje uz viac-krat, tak odporucam aj ine atrakcie, kde sa trochu viac pohybovat medzi turistami - Greenwhich, Canary Wharf, Albert's Hall, Science museum, London Zoo.

taktiez odporucam pred cestovanim metrom po Londyne si poriadne nastudovat vsetky info a hlavne sa zamerat na tzv. Oyster Card - s nou je cestovanie metrom, busom podstatne lacnejsie ako jednodenne passy, avsak prave turisti o tejto moznosti bohuzial nevedia

Odpovědi
    1. Tak zrovna v Londýně se nakupuje prostě levněji. Hlavně kvůli Primarku, který v Čechách není. Taky píšu, že jsme chytli vysokou libru, takže všechno vyšlo dráž. Jinak pár věcí jsem si nekoupila, ale nevidím důvod k tomu, proč bych si měla například kupovat Hunter holínky v Londýně za 3000,- když jsem je tady v Čechách koupila v Office ve slevách za 1500,-. Navíc si nemyslím, že Londýn by byl jeden z nejdražších měst na světě a to potvrdí každý, co více cestuje po světě. V Londýně jsme utratili peněz dost, takže nechápu, proč narážíš na "komunisticky prezitok".
      A to s tím metrem - přijde mi hloupost jezdit metrem po městě, které poznávám, takže raději chodím pěšky. My jeli jen jednu cestu metrem, takže by byla hloupost kupovat Oyster card. A neboj, nastudované jsem to měla.

Vymazat
  8. Hned bych se tam znovu vrátila, tentkrát bych úpkně vynechala památky a užila si jen tu místní atmosféru se vším všudy :)

OdpovědětVymazat
  9. Ahojky, můžu se zeptat, jestli při cestě do Londýna upřednostňuješ lodní dopravu nebo dáváš přednost letecké, třeba i s využitím této služby? Osobně bych dala přednost nejspíše té lodní, avšak letecky je to na na druhou stranu určitě mnohem rychlejší, člověk kratší cestou získá nějaký čas, který může využít právě třeba k návštěvě krásných míst tohoto velkého britského města :)

Děkuji za komentář :)
Thanks for comments :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...