TRAVEL: Vienna tips + video

By pavlinajavurkova - 12:48 dop.

Jak už asi víte z minulého článku, byla jsem na dva dny v hlavním městě Rakouska, ve Vídni. Takže jsem tu s článkem, kde napíšu mé tipy a rady, kdybyste někdy chtěli Vídeň navštívit. Tak jdeme na to!
Cesta
S přítelem jsme zvolili cestu autobusem. Letadlo se nevyplatí a autobus, kterým jsme jeli byl opravdu fajn. Jízdenky jsme kupovali na stránkách EuroLines (zde). Cena obousměrné jízdenky jízdenky je 995,-Kč s tím, že máte svého spolucestujícího zdarma(1+1). A to by byla škoda tuto výhodu nevyužít, že? Vyjíždělo se z Prahy z ÚAN Florenc v 8:00 a přijelo se do Budapeště do Vídně vib U3 Stat.Erdberg (zastávka metra Erdberg) v 11:55, takže cesta trvala necelé 4 hodiny. Na cestu v autobuse jsme dostali občerstvení a noviny. Výhodou je, že jsme přijeli hned dopoledne (ovšem si můžete vybrat v kolik budete chtít vyjet). Metrem jsme se z Erdbergu dopravili do našeho apartmánu do samotného centra. Cena jízdenky na metro je 2,20 euro. Po Vídni jsme chodili pěšky, protože je celkem malé a vzdálenosti mezi různými památkami se dají zvládnout. Jinak mají jen 5 linek metra a přestupy nejsou vůbec komplikované, takže se tam v pohodě vyznáte.

Ubytování
Nikdy bych asi do Vídně nejela bez zabookovaného bydlení. Takže jsme si ubytování zarezervovali už měsíc před odjezdem a to na booking.com (zde). Můžete si jich tam vybrat spoustu, seřadit podle ceny, hvězdiček, atp. My bydleli hned kousek od Stephansplatz (metro Stephansplatz) v tomto apartmánu, kde jsme měli klid a finančně nevyšlo vůbec draze. Navíc ho pronajímá mladá slečna, která byla moc milá a vyšla nám vstříc. Na pokoji bylo i wi-fi, takže další bod navíc :)

Stravování
Naše ubytování nemělo v ceně stravování, takže jsme jedli tak různě. V centru je plno restaurací a hypermarketů, takže jídlo nebyl vůbec problém. V přepočtu jídlo v obchodech vycházelo o něco více než v ČR, takže pozor, vezměte si s sebou o něco více hotovosti. Jinak o jídlo nebudete mít vůbec nouzi, všude kolem Vás to bude všechno hrozně vonět, takže určitě se neudržíte :) My jsme se jeden večer šli do restaurace na jídlo, a druhý jsme si koupili jídlo na pokoj a užili jsme si klidný večer.

Nákupy
Jidlo
V tuto dobu tam můžete navštívit i Vánoční trhy, kde si můžete koupit plno různých suvenýrů, sladkostí, svařák, klobásy a další jejich speciality. Musím říct, že jejich sladkosti jsou opravdu vynikající :)
Navštívili jsme plno trhů, kde prodávají všechno. Přes jídlo, zeleninu, ovoce až k oblečení. Trh, který se nám líbil ze všech nejvíc byl Naschmarkt na ulici Linke Wienzeile. Tam byli opravdu milí prodávající a doslova Vám "cpali" jídlo pod nos, abyste ochutnali jejich speciality. Tam jsem také poprvé ochutnala falafel, který nejspíš nebude patřit mezi má oblíbená jídla :D

Móda
Jedním z důvodů proč jsme do Vídně jeli bylo kromě památek i nakupování. Obchody, které mě zajímaly nejvíc byl Brandy Melville, American Apparel, COS, Mango, Zara, Bershka, Forever 21 a také Vero Moda. Nejvíce nakoupíte v Maria Hilfer strasse, kde jsou již zmiňované obchody, restaurace, kavárny a jiné zajímavé obchůdky. Bohužel jsme toho moc za ty dva dny nestihli, takže jsme ani nenavštívili obchodní centrum a procházeli jsme se jen tamníma uličkama. Nedaleko našeho apartmánu byla u Stephansplatz ulice Kärntnerstrasse, na které bylo také plno obchodů jako H&M, Mango, Zara a Forever 21. Také zde najdete Starbucks a další Vídeňské kavárny.

Jinak jsem natočila i video, na kterém uvidíte několik záběrů z naší cesty do Vídně :) Kvalita není nic moc, ale natáčela jsem telefonem, takže promiňte mi :)

Pokud budete mít nějaké další otázky, určitě mi napište na můj ask, kde vám případné otázky zodpovím.

Byli jste někdy ve Vídni? Chystáte se tam?